Destruktiva "förhållanden"

Att leva med nån, att lita på nån och att finnas för nån, att dela sin tyngd med nån annan, att hjälpa. Det e tunga och laddade ord för många och jätte laddade ord för mig. jag har svårt att lita och dela min tyngd, jag kan berätta men tar sällan nåns hjälp elr låter nåns råd röra mig. Jag vet inte rikigt vrf jag har blivit så men anagligen efter allt som hände under mina unga dar i tonåren så blev jag förändrad. och allt som händer nu runt mig har fått mig att inse att jag kan inte förlita mig på att alla vill mig väl. Jag har sett mig själv som världens ego, det gör jag iofs fortfarande. men jag börjar fatta att jag måste välja mellan att slås hela mitt liv elr bara se människor för det dom är. Men oxå ge dom chans till förändring if dom vill det. jag kan inte banka in i huvudet att dom gör fel elr gjort fel if dom inte känner så. jag gör och har gjort extemt mkt fel i mitt liv, valt vägar som förstört både mig och mina käraste. Nu ger dom mig chansen att förändras och jag har insett att jag behöver förändras. Och jag har även förstått att jag kan inte på verka andra människor på det sätt jag vill, på dom sätt jag försökt. att skrämma, hota, va elak, trycka ner osv funkar inte i längden. kanske på dom som har dålig själv bild elr inte är tjuriga nog men tror även dom har en bryt punkt då dom säger ifrån if man pressar dom. Jag har kännt svek av mina bästa vänner bara nu idag. Jag börjar bli less på att jag inte finns för dom som vill se mig. Det e dags att uppskatta människor för vad dom är, inte för vad dom säget att dom är, inte för vad jag vill att dom ska vara... Min tid, mitt väl månde påverkas mkt av dom jag valt att gilla elr bry mig om. tyvär känner jag inte samma sakt tebax. Jag vill bli uppskattat och uppskatta av rätt människor. Dags att göra nya val! Tack min käraste familj att ni finns<3
.


Kommentarer

Trackback
RSS 2.0